User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę

Kup książkę
79,00 zł
51,35 zł
Oszczędzasz 35%
Kup e-booka
45,00 zł
29,25 zł
Oszczędzasz 35%

Opis

Bez względu na to, czy mówimy o smartfonach, szczoteczkach do zębów czy autonomicznych samochodach, projektowanie wymaga szacunku dla oczekiwań użytkowników i zrozumienia niuansów ich życia. Najważniejsze jednak wydaje się odrzucenie przekonania o ludzkiej doskonałości.

Historia dizajnu zorientowanego na użytkownika obfituje w fascynujące opowieści i nieoczekiwane zwroty akcji. Autorzy książki opowiadają o wpływie, jaki na wzornictwo wywarły globalne kryzysy, wojny światowe i awarię pewnej elektrowni jądrowej. Pokazują, jak projektowanie dla osób ze specjalnymi potrzebami utorowało drogę wynalazkom, bez których nikt z nas nie wyobraża już sobie życia. Sporo też piszą o tajnikach projektowania najnowszych technologii – od pojazdów autonomicznych, poprzez media społecznościowe, po sztuczną inteligencję. Analizują nasze oczekiwania wobec urządzeń oraz sposób, w jaki nawiązujemy z nimi relacje.

Jak przyznają autorzy, ich zamiarem jest nie tylko nakreślenie najnowszej historii dizajnu, ale przede wszystkim wyposażenie czytelników i czytelniczek w narzędzia niezbędne do krytycznego spojrzenia na wszechobecne dziś w naszym życiu projektowanie doświadczeń użytkownika. Nie uciekają więc od pytań o rzeczywiste skutki innowacji wprowadzanych przez cyfrowych gigantów ani o to, dlaczego kolejnym krokiem na ścieżce rozwoju technologii nie będzie wynalezienie nowego modelu telefonu czy aplikacji, lecz – nowej metafory.

Książkę uzupełnia krótki opis procesu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz lista kamieni milowych w historii projektowania – od fotela Ludwika XV po przepisy o RODO. 


Najniższa cena w w ciągu ostatnich 30 dni:
- wersja papierowa - 55,30 zł
- e-book (MOBI, EPUB) - 31,50 zł

O autorach

Robert Fabricant

Robert Fabricant. Były wicedyrektor kreatywny legendarnego studia Frog Design.

Cliff  Kuang

Cliff Kuang. Dziennikarz, projektant, UX designer.


O książce

Wydanie I

  • Tytuł oryginału: User Friendly: How the Hidden Rules of Design are Changing the Way We Live, Work & Play
  • Język oryginału: angielski
  • Tłumaczenie: Dawid Czech

Okładka twarda

  • Wymiary: 150 mm × 230 mm
  • Liczba stron: 416
  • ISBN: 978-83-67016-00-1
  • Cena okładkowa: 79,00 zł
  • Data premiery: 9 lutego 2022

E-book・User Friendly

  • ISBN: 978-83-67016-01-8
  • Cena okładkowa: 45,00 zł
  • Data premiery: 10 lutego 2022

Z pewnych powodów musimy poinformować o tym, że nasza strona używa plików cookies „zgodnie z polityką prywatności”, oraz że „korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki”. Może to kogoś zainteresuje.