Dodaj produkty, które lubisz i chcesz kupić później.
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy
Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy
Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy
Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy
Adrian Shaughnessy

Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy

Rozmiar
49,00 zł
brutto / egz.
Najniższa cena produktu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki:
Dodaj do ulubionych
Produkt niedostępny
Produkt niedostępny
14 dni na łatwy zwrot
Ten produkt nie jest dostępny w sklepie stacjonarnym
Bezpieczne zakupy

Opis

Jeden z najpopularniejszych na świecie podręczników dla dizajnerów przyszłych i obecnych! Znajomość narzędzi i opanowany warsztat to nie wszystko, żeby poradzić sobie na rynku, a jednocześnie postępować w zgodzie z własnymi przekonaniami. Autor, ceniony brytyjski projektant, w przystępny sposób dzieli się z czytelnikami długo gromadzoną wiedzą o praktycznych tajnikach zawodu projektanta. Czy logo powinno być większe? Dlaczego nie wolno klientowi pokazywać ostatecznego projektu? Albo szkicowników? Jak przygotować portfolio? Jak zdobywać klientów i jak ich zwalniać? Jak ubiegać się o pracę i jak pracowników przyjmować; krótko mówiąc – jak postępować, by jako projektant odnieść sukces nie tylko artystyczny? Na niemal dwustu stronach gęstego druku każdy, choćby luźno związany z branżą projektową, znajdzie dla siebie wartościowe porady – zawsze jest przecież miejsce na rozwój...

 

O autorze

Adrian Shaughnessy

Adrian Shaughnessy

Projektant i teoretyk dizajnu. Przez kilkanaście lat prowadził renomowane brytyjskie studio projektowe Intro, z którego odszedł w 2003 roku, aby zacząć pracować na własny rachunek; wykłada na całym świecie, a jego książki o projektowaniu cieszą się olbrzymią popularnością. Jak zostać dizajnerem... ukazało się do tej pory już w siedmiu krajach.

Spis treści

Wprowadzenie do nowego wydania5

Słowo wstępne – Stefan Sagmeister 9

Wprowadzenie do pierwszego wydania12

Rozdział 1. Cechy pożądane u współczesnego projektanta grafika 19

Omówienie najważniejszych cech, które powinien posiadać dizajner w obecnych czasach, albo jak uniknąć zmiażdżenia twojej pracy przez rozwścieczonych klientów.

Rozdział 2. Umiejętności zawodowe 29

Wyliczenie kluczowych „twardych” i „miękkich” umiejętności potrzebnych współczesnemu projektantowi albo niedizajnerska strona bycia dizajnerem.

Rozdział 3. Jak znaleźć pracę? 39

Wskazówki, jak znaleźć odpowiednią pracę, czyli czego tak naprawdę szukają pracodawcy w projektancie, który chce u nich pracować.

Rozdział 4. Być wolnym strzelcem czy założyć własne studio? 53

Porównanie pracy projektanta grafika jako wolnego strzelca z założeniem pracowni projektowej wraz z innymi, czyli zalety i wady życia w pojedynkę i życia w grupie.

Rozdział 5. Prowadzenie studia 67

Główne czynniki biznesowe i kreatywne, które wpływają na prowadzenie studia, czyli jak być postępowym pracodawcą.

Rozdział 6. Szukanie zleceń i promocja 77

Jak szukać atrakcyjnych zamówień, czyli dlaczego walka o kolejne zlecenia nigdy nie ustaje.

Rozdział 7. Klienci 93

Dlaczego klient nigdy nie jest zły, tylko czasem źle traktowany, czyli czemu zawsze winimy klientów za własne porażki.

Rozdział 8. Czym jest dziś projektowanie graficzne? 103

W jaki sposób globalne trendy kulturowe i branżowe wpływają na materialne życie dizajnerów, czyli dlaczego w projektowaniu nie chodzi już tylko o formę, kształt i kolor.

Rozdział 9. Proces twórczy 119

Analiza kreatywności w czasach, gdy w projektowaniu graficznym chodzi o nieodróżnianie się i podążanie za trendem, czyli dlaczego kreatywność jest ryzykowna.

Wywiady 133

Jonathan Barnbrook (Wielka Brytania) – projektowanie graficzne a etyka / Ben Drury (Wielka Brytania) – projektowanie graficzne dla branży muzycznej / Sara De Bondt (Wielka Brytania) – projektowanie graficzne a płeć / Stephen Doyle (USA) – projektowanie graficzne a wynajmowanie oraz zatrudnianie projektantów / Paul Sahre (USA) – projektowanie graficzne a ilustracja / Dmitri Siegel (USA) – projektowanie graficzne a strony internetowe / Sophie Thomas (Wielka Brytania) – projektowanie graficzne a ekologia / Magnus Voll Mathiassen (Norwegia) – projektowanie graficzne a własne studio

Bibliografia 175

Indeks 179

Podziękowania183
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania?Zadaj pytanie a my odpowiemy niezwłocznie
odpowiedzi publikując dla innych.
Zapytaj o produkt
Jeżeli powyższy opis jest dla Ciebie niewystarczający, prześlij nam swoje pytanie odnośnie tego produktu. Postaramy się odpowiedzieć tak szybko jak tylko będzie to możliwe. Dane są przetwarzane zgodnie z polityką prywatności. Przesyłając je, akceptujesz jej postanowienia.
Autorzy
Adrian Shaughnessy
Tytuł oryginalny
How to be a Graphic Designer without Losing Your Soul
Przekład
Dariusz Żukowski
Język oryginału
angielski
Data wydania
11 marca 2012
Liczba stron
184
ISBN
978-83-62376-13-1
Oprawa
miękka
Wymiary
190 × 230 mm
Projekt okładki
Bibliothèque
pixel