Historia projektowania graficznego

Produkt niedostępny

Opis

Początki twórczej działalności człowieka, geneza pisma fonetycznego, rozwój skryptu łacińskiego, proces kształtowania się współczesnej książki, rozwój plakatu i systemów identyfikacji wizualnej. Publikacja umieszcza projektowanie graficzne w kontekście społecznym, politycznym i technologicznym. Przedstawia jego ewolucję inspirowaną wynalazkami papieru, druku, pojawieniem się drzeworytu, litografii i fotografii, a także zmiany zachodzące w nim pod wpływem rewolucji przemysłowej, technik cyfrowych i internetu. Podejmuje też zagadnienie relacji modernizmu i postmodernizmu w dizajnie. Podsumowaniem jest próba wskazania obszarów, w których współcześnie działa projektant grafik.

Polskie wydanie książki słowackiego krytyka dizajnu Zdena Kolesára w przekładzie Joanny Goszczyńskiej zostało uzupełnione przez Jacka Mrowczyka o polski kontekst, zagadnienia dotyczące projektowania informacji, polskiej szkoły plakatu oraz historii grafiki użytkowej przełomu wieków. Książka zawiera ponad 500 kolorowych ilustracji.


O autorach

Zdeno  Kolesár

Zdeno Kolesár. Urodził się w 1960 roku w Bratysławie. Historyk dizajnu, pedagog, kurator. Absolwent historii sztuki Uniwersytetu Komenskiego w Bratysławie. Uczy w Akademii Sztuk Pięknych i Projektowania (Vysoká škola výtvarných umení) w Bratysławie oraz Uniwersytecie Tomáša Baty w Zlínie. Autor dwóch czes­kich i dwóch słowackich wydań książki Kapitoly z dejín dizajnu (Rozdziały z historii wzornictwa, 1998–2009), słowackiego wydania Kapitoly z dejín grafického dizajnu (Rozdziały z historii projektowania graficznego, 2006) oraz wielu innych publikacji na temat dizajnu. 

Jacek Mrowczyk

Jacek Mrowczyk. Urodził się w 1972 roku w Krakowie. Projektant grafiki użytkowej, redaktor, kurator, pedagog. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych oraz Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Współtwórca i redaktor ogólnopolskiego kwartalnika projektowego „2+3D”, ukazującego się w latach 2001–2016. Autor artykułów i książek poświęconych grafice użytkowej. Pracuje w katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykłada w uczelniach w kraju i za granicą, między innymi w Rhode Island School of Design w Providence (USA). 

O książce

Wydanie I

  • Tłumaczenie: Joanna Goszczyńska
  • Rodzaj okładki: Okładka twarda
  • Wymiary: 196 mm × 245 mm
  • Liczba stron: 328
  • ISBN: 978-83-65271-76-1
  • Cena okładkowa: 89,00 zł
  • Data publikacji: 21 maja 2018

Inne tego autora:

    W internecie zawsze taniej

    Obowiązuje do odwołania
    Na naszej stronie ceny są zawsze promocyjne, książki wysyłamy natychmiast, pieczołowicie zapakowane, a przy zamówieniach powyżej 150 zł – dostawa jest darmowa!

Inne z kategorii

Eseje

Jeśli interesuję cię ten tytuł, to zerknij jeszcze na podobne z tej samej kategorii

Inne z kategorii

Dizajn

Jeśli interesuję cię ten tytuł, to zerknij jeszcze na podobne z tej samej kategorii

Z pewnych powodów musimy poinformować o tym, że nasza strona używa plików cookies „zgodnie z polityką prywatności”, oraz że „korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki”. Może to kogoś zainteresuje.