Miliard rzeczy dookoła. Rozmowy z polskimi projektantami graficznymi

Produkt niedostępny

Opis

Zbiór dwunastu wywiadów z najważniejszymi polskimi projektantami graficznymi. Agata Szydłowska w przystępny, dowcipny i często zaskakujący sposób docieka tajników warsztatu i życia codziennego – także okołozawodowego ­– najważniejszych polskich projektantów. W jaki sposób powstają dobre (i co to w ogóle znaczy?) projekty: książki, plakaty, strony internetowe? Czy wizualny bałagan polskiej ulicy może być inspirujący? Dlaczego warto jeść coś więcej niż drożdżówki, czy koniecznie trzeba skończyć studia artystyczne, żeby projektować – i przede wszystkim – czy każdy może?

O tym, i nie tylko o tym opowiadają Grzegorz Laszuk, Aleksandra i Daniel Mizielińscy, Edgar Bąk, Kuba Sowiński i inni. Plus wspaniałe portrety fotograficzne bohaterów autorstwa Michała Korty!

 

  • Edgar Bąk, Ile może być eksperymentu. O trendach, modach i lokalności, a także o tym, że niezwykła indywidualność grafików to mit.
  • Tomasz Bersz, Marian Misiak, Mieć czysty widok. O urokach i manowcach minimalizmu, i o tym, że czasem lepiej nie silić się na oryginalność.
  • Łukasz Dziedzic, Nie musimy być tacy strasznie mądrzy. O rzemiośle w typografii i o polskich literach w niemieckim spisie powszechnym.
  • Fontarte. Magdalena i Artur Frankowscy, Między sztuką a dizajnem. O współpracy z artystami i o tym, że plakat jednak żyje!
  • Hakobo. Jakub Stępień, Każdy może. O deskorolkach, czapkach z zasłonek PKP i o tym, jak twórczo przerobić dziadostwo codzienności.
  • Hipopotam. Aleksandra i Daniel Mizielińscy, Być szczęśliwym przy robocie. O rozmachu i projektanckim ADHD, ale i o drożdżówkach.
  • Huncwot. Łukasz Knasiecki i Arek Romański, Mamy taki smutny zawód. O ulotności projektowania na potrzeby Internetu.
  • Justyna Kucharczyk, Należy robić porządek. O projektowaniu komunikacji wizualnej i o tym, dlaczego piękne strzałki nie wystarczą.
  • Grzegorz Laszuk, Projektanci są do wynajęcia. O buncie, autonomii i polityce w dizajnie, a także o tym, że przyjemnie być w awangardzie.
  • Marian Misiak, Jak najbardziej litery. O projektowaniu multiskryptowym i o tym, w jaki sposób modernizuje się typografia.
  • Błażej Pindor, Próbować różnych dróg. O stylizacji i nowoczesności w projektowaniu, a także o tym, co było nie tak w PGR–ze.
  • Kuba Sowiński, Nie potrzebuję nowych klientów. O projektowaniu złożonych systemów i o tym, że trudno uciec od własnego stylu.

O autorze

Agata Szydłowska

Agata Szydłowska. Historyczka dizajnu, kuratorka, autorka i współautorka książek i artykułów na temat współczesnego projektowania graficznego w Polsce oraz jego historii. Absolwentka historii sztuki na UW, Szkoły Nauk Społecznych przy IFiS PAN, doktorka etnologii. Pracuje jako adiunktka w Katedrze Historii i Teorii Designu na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Mieszka w Warszawie na Saskiej Kępie.

O książce

Wydanie I

  • Rodzaj okładki: Okładka twarda
  • Wymiary: 166 mm × 235 mm
  • Liczba stron: 262
  • ISBN: 978-83-62376-18-6
  • Cena okładkowa: 59,00 zł
  • Data publikacji: 13 kwietnia 2013

Inne tego autora:

    W internecie zawsze taniej

    Obowiązuje do odwołania
    Na naszej stronie ceny są zawsze promocyjne, książki wysyłamy natychmiast, pieczołowicie zapakowane, a przy zamówieniach powyżej 150 zł – dostawa jest darmowa!

Inne z kategorii

Dizajn

Jeśli interesuję cię ten tytuł, to zerknij jeszcze na podobne z tej samej kategorii

Z pewnych powodów musimy poinformować o tym, że nasza strona używa plików cookies „zgodnie z polityką prywatności”, oraz że „korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki”. Może to kogoś zainteresuje.